Alle priser er eks. mva.

Fra ungdomsbedrift til aksjeselskap

For mer enn seks år siden satt gründerne bak FR Supply på skolebenken i Øwregata 13, i de historiske bygningene tilhørende Ålesund Vgs., Latinskolen. Målet var å klekke ut en ide som var god nok til at vi kunne bruke den gjenværende tiden til å lage en ungdomsbedrift. Etter mye om og, men - landet vi til slutt på vaskeposer. Våre vaskeposer skulle skille seg ut og forenkle hverdagen til kundene gjennom et system. Vi hadde en spesiell kundegruppe i tankene. Den var maritim. Derfor ble vaskeposene våre utstyrt med ID-tags som indikerte lugarnummer på skip. Produktet ble godt mottatt av vår første kunde, og selv om vi bare hadde solgt til ett skip på dette tidspunktet – tror jeg vår ungdomsbedrift var den eneste som faktisk gikk med overskudd.

 

Long story short; vi fortsatte å tilby vaskeposer. I flere år ble «Bags & Tags» driftet gjennom enkeltmannsforetak, og vi fikk stadig flere fornøyde kunder på Sunnmøre. Til slutt bestemte vi oss for å satse skikkelig. Vi stiftet hver sitt aksjeselskap i slutten av 2016, og brukte det ene til drift av selskapet. Etter hvert som tiden gikk innså vi at selv om vaskeposene var et populært produkt, var det for smalt til å bygge et selskap på. Vi trengte et bredere varesortiment, og det måtte være maritimt tilpasset dette også. Valget falt på nisjekategorien Flammehemmende lugarartikler. Vi etablerte leverandøravtaler, endret navn, lagde ny nettside og begynte på omstillingsprosessen. FR Supply var født. Ett år senere var både antall kunder og omsetningen mangedoblet, og vi forsto at vi var på riktig vei.

 

Januar 2019 stiftes FR Supply AS formelt. Vi er motiverte og har store ambisjoner om å vokse. Vi jakter hele tiden relaterte produkter, potensielle kunder og ser på områder hvor vi kan utvikle forretningen til det bedre. I dag tilbyr FR vaskeposer, flammehemmende produkter, storkjøkkenutstyr, profileringsartikler og mer, til en rekke faste kunder i Norge og utland. Vi har inntatt en åpen holdning og tilpasser sortiment basert på etterspørsel. Dette tror vi er en god strategi for videre vekst.

 

Takk for interessen. Stay tuned!